
Gyermekek küzdenek énekléssel a cudar, iskolai elnyomás ellen a Netflix Roald Dahl-adaptációjában. Matthew Walrusch rendező újra megismerteti a filmnézőkkel Matildát, a kiskorú boszorkányt, Emma Thompsont pedig felismerhetetlen bully-vá faragta. Milyen sikerrel mentette át az 1988-ban kiadott sztorit a mai kor nyelvezetére és mennyiben tudott újat mondani a ’96-os adaptációhoz képest? Lássuk csak!

A klasszikus történetet ezúttal – mintegy kikerülve az önismétlés veszélyét – musical formában fordították le a mozgókép nyelvére, alapul véve a 2011-es színdarabot. Zenés filmként elmesélni a történetet nem ördögtől való dolog, hiszen a musical műfaja pluszban biztosítja a cselekmény számára a valóságtól való menekülést egy emelkedettebb, fantasztikusabb világ felé. Matilda eszképista törekvései tehát nem csupán az olvasás révén jelennek meg, de a történetmesélés mellett így az éneklés, a zenés betétek is menekülőutat biztosítanak. És mivel jómagam is kifejezetten szeretem a musicaleket, így kíváncsi voltam, hogy milyen eredménnyel fordítják le a zene nyelvére az alapanyagot.


Minden erénye ellenére, sajnos nem tudtam annyira megszeretni a 2022-es Matildát, mint a ’96-os elődjét. Tetszik, hogy ahol tudott, picit változtatott, hogy megzenésítette a cselekményt, ezzel is bizonyosfajta pluszt adva hozzá, bírtam, hogy élesítette kicsit a történéseket és az üzenetet. Viszont hiányzott belőle az a sorok között meghúzódó és ki-kibukkanó groteszkség, na és az a báj. Mindenesetre Danny De Vito filmjéhez ismét kedvet kaptam.


