
„Sosem alszik?”
New York, New York…ha itt vagy gazdag, az majdnem olyan, mintha máshol lennél az, de mégsem. Mivel úgysem tehetsz ellene, a legjobb, ha elfogadod. A tavalyi évben nem mutatták be ezt a filmet a forgatókönyvíró-rendező viselt dolgai miatt, de most itt van, hogy egy jót vitatkozzunk azon, érdemes volt-e egyáltalán levenni a polcról.

Az Egy esős nap New Yorkban egyértelműen világossá teszi számunkra, hogy mennyire mást jelent ott gazdagnak lenni, mint bárhol máshol. Gatsby (Timothée Chalamet) megunva a felső tízezer unalmas életét elmegy egy vidéki egyetemre, ahol ugyanúgy nem tud magával mit kezdeni, mintha otthon maradt volna, de legalább megismerkedik a bájos Ashleigh-vel (Elle Fanning), aki az iskolai újságba ír és aki szintén gazdag, csak vidéki. Mikor a lány lehetőséget kap arra, hogy egyik kedvenc forgatókönyvíró-rendezőjével készítsen New Yorkban, a fiú vele tart, hogy megmutassa neki szülővárosát. Az interjúalany azonban váratlan bejelentést tesz, melynek következtében a filmes világ beszippantja a lányt, fenekestől forgatva fel ezzel szerelme terveit. Külön utakon járják be a várost, ami alaposan próbára teszi a kapcsolatukat. Közben az eső is elkezd esni, de csak azért, mert benne van a címben, különösebb jelentősége nincs, a városlakók általában túlélik az ilyesmit.

Az állandó önmarcangolásnak és a „haláli” humornak 84 évesen már nincs túl sok értelme, nem is mutat olyan jól a vásznon, de én valamiért mégsem éreztem vállalhatatlanul rossznak, mert bár ez nem az a Woody Allen-film, ami miatt egyébként megszerettem és szeretem ma is a Woody Allen-filmeket, azért egész jól elszórakoztam rajta. És hogy New York nem is ilyen és a gazdag amerikai fiatalok sem, meg az írók, rendezők, producerek, színészek? Ha majd egyszer eljutok oda, megmondom.


