
Az 1., 2., 3., 4., 5. és a 6. 7. 8. 9. 10. rész itt >>>
A II. Világháború borzalmai persze nem csak az amerikai társadalomra gyakoroltak hatását. Európa, ahol a tényleges hadi tevékenységek túlnyomó többsége zajlott, sem maradt adós a kulturális reakcióval.
Igaz, a hagyományosan domináns francia filmipar mind a megszállt északi részen, mind a kollaboráló Vichy-kormány impériuma alá tartozó területeken indiszponált volt, nem alakulhatott ki tényleges értéket teremtő alkotói közeg. A Szovjetunióban pedig, ahol a művészi önkifejezés már sztálinizmus idején is a traktorok ábrázolására korlátozódott, a pillanatnyi túlélésen kívül nem sok mindenre jutott erőforrás.
Angliában azonban állami megrendelésre gyártották az olyan, a brit nemzet pátoszt magasztosító propagandamozikat, mint a 48 Óra (1942) és a Rendületlenül (1942) a Harmadik Birodalomban pedig Leni Riefenstahl revelációi forradalmasították a dokumentumfilm műfaját a Berlini Olimpia (1938) és Az akarat diadala (1934) formájában.
A háború lenyomata azonban mégis Olaszország mozijában lesz a leginkább tetten-érhető.

A legfontosabbak…
Az akarat diadala (1935)
A berlini olimpia (1936)
48 óra (1942)
Kapcsolódó:
A legutóbbi rész:

