
Az elektronikus bárány és a farkas
A Kepler-22b bolygó eredeti rendeltetése az emberiség újbóli felvirágoztatása lenne, ám a kolonizációs folyamatoknak alaposan keresztbe tesznek a szülő-gyermek viszonyból származó bonyodalmak. Emberek, robotok, szörnyek és hamis próféták, a Fogságban írójának sztoriját Ridley Scott formálta a maga képére.
Valamikor a jövőben háború tör ki a Solt imádó mithraisták és az ateisták között, melynek folyományaként a Föld lakhatatlanná válik. Amíg a mithraista túlélők a Bárka nevű űrhajón mélyálomban utazva keresnek maguknak új élőhelyet, két android akiket egyszerűen csak Apának és Anyának hívnak, a Kepler-22b bolygón landolva tesznek kísérletet – a beléjük táplált programnak eleget téve – a rájuk bízott embriók felnevelésére. 12 év elteltével úgy tűnik Apa (Abubakar Salim – Jamestown, Informer) és Anya (Amanda Collin – Palackposta) kudarcot vallottak, hiszen már csak egyetlen gyermek, Campion (Winta McGrath) van életben. Minden megváltozik, amikor megjelenik az égen egy űrhajó és az alapprogramja szerint harci robotként funkcionáló Anya egy rövid, ám annál pusztítóbb ámokfutást rendezve gyerekeket rabol el onnan.
A kis létszámú túlélő között van Marcus (Travis Fimmel – Vikingek, Warcraft: A kezdetek) és Sue (Niamh Algar – Vikingek), akik bár az ellenség oldalán harcoltak a háborúban, egy gyors arcplasztika után magukat másnak kiadva sikerült feljutniuk a fedélzetre. Az igazi szülők kiiktatásával megörökölnek egy gyereket, Pault (Felix Jamieson – Trónok harca) is, akihez elkezdenek kötődni. Mivel Paul is az elrabolt gyerekek között van, a Föld után a Kepler-22b is csatatérré változik, miközben az eredetileg ateista Marcust egyre inkább hatalmába keríti a mithraizmus.

A mai napig keresem azokat a történeteket, ahol maroknyi ember egy viszonylag kis területen, mondjuk egy távoli bolygó néhány helyszínén bonyolódik lét- és vallásfilozófiai kérdésekbe. Az ilyen klausztrofób, negatív érzelmi töltetű, posztapokaliptikus és/vagy disztópikus történetek a feszengés kellemesen bizsergető érzését váltják ki az emberből és abszolút meg tudom érteni azokat, akik az elgondolkodtató, ám mégis könnyedebb szórakozást választják. 

A farkas gyermekei hangulatában és gondolatiságában a klasszikus sci-fiket idézi és bár korántsem tökéletes, jóval több, mint „katyvasz”, a horror és tudományos fantasztikum nyomasztó, de kifejezetten szórakoztató egyvelege.


