
Óóó, egek, Tom szomszéd!
Mindig is tudtuk, hogy a világ legszimpatikusabb és legszerethetőbb embere Mr. Hanks, A Szomszédember, aki mindenkivel kedves, mindig van egy jó, tanító bölcsessége és akire soha, de tényleg soha semmi rossz nem mondható. De mi van akkor, ha mindez túl szép, túl hihetetlen és valami mégis megbújik a selymes, nyugodt hang és a piros kardigán mögött…? 
Ki? Fred Rogers? Mi, akik annak idején Szergej, a bohóc cirkuszi kalandjain tanultuk meg, hogy mekkora pofonokat is osztogat az élet – na, és persze a Porondmester! – értetlenül lapozunk bele a Wikipédia lapjaiba (a magyar nyelvűn még most sincs róla egy sor sem), hiszen a név nagyjából annyit sem mond, mint mondjuk a másik angolszász-amerikai „gyermeknevelő”, Dr. Seuss neve nagyjából huszonöt évvel ezelőtt. Pedig Rogers odaát a hatvanas évek vége óta hosszú évtizedeken keresztül televíziós ikonnak számított, oktató, tanító gyermekműsorai generációk életét, neveltetését határozták meg, hiszen az egyszerű hétköznapi problémáktól egészen a halál, sőt a Kennedy-gyilkosság, a vietnámi háború témájába is hihetetlen érzékenységgel és pedagógiai érzékkel vezette bele a gyerekeket.
Vogel is erre a furcsa titokzatosságra próbál választ találni. Először csupán kényszerből, munkaköri kötelességének eleget téve, majd ahogy a további találkozások alatt jobban megismeri a műsorvezetőt, már kíváncsiságból. Miközben meg kell küzdenie saját múltjából eredő problémáival, a felelős szülőként csődöt mondott apja (Chris Cooper) iránti dühével, illetve valahogy rendbe kell szednie a magánéletét is, egyre inkább elmerül Fred Rogers meseszerű, ártatlan, érzelmesen oktató világában.
Bár azt gondolnánk, hogy a történetnek valójában a tévés személyiségről kellene szólnia, ennek ellenére azonban mégis Lloyd Vogel lép elő főszereplőnek: az ő élete, problémái viszik előre a filmet, ám vele együtt a rajta háttérből segíteni szándékozó Fred Rogers életébe is betekintést nyerünk és megérezhetjük, milyen szív dobog a piros kardigán mögé bújtatva…!
Az Egy kivételes barát nem az a film, amit tömegével néznek meg az emberek, ám két főszereplőjének és a rendezőnek, Marielle Hellernek (Megbocsátasz valaha?, A tinilány naplója) köszönhetően nem csupán egy számunkra ismeretlen, de jelentős személyiséggel ismertet meg, de a történetet érzékenyen elmesélve számos remek, esendően emberi, de közben felemelő jelenettel ajándékoz meg egészen az elgondolkoztató legutolsó pillanatig…
Ám a film legerősebb jelenete nem ez, hanem az a 60 másodperc, amikor minden és mindenki elhalkul…
…az az egy perc akár az örökkévalóságig is eltarthatna!!!


