
A Bohém rapszódia után az akkor éppen csak beugró Dexter Fletcher megmutatta, hogy mire képes, ha az elejétől fogva ő a kapitány a hajón és bár Elton John ezúttal csak utas volt, a legdrágább lakosztályból élvezhette az utazást. Színes, szagos, szélesvásznú, szeretnivaló.
Elton John valamikor a 2000-es évek elején gondolt rá először, hogy filmet kéne csinálni az életéből, ebben David Furnis – házastársa, egyben a Rocketman egyik producere – is támogatta őt. Az ötlettel több stúdiót (pl. Disney) is megkerestek és az évek során több név is felmerült a rendező (David LaChapelle, Michael Gracey), valamint a főszereplő (Justin Timberlake, Tom Hardy) személyét illetően. Kreatív különbségek és pénzügyi viták miatt végül csak 2017-re lett az egészből valami kézzelfogható. A forgatókönyv 10 évig készült és azért esett a választás a Billy Elliot írójára, mert egyrészt nagyon jól ismerte a brit munkásosztályt és a korszakot, másrészt főhőse nagyon emlékeztette Eltont saját magára (később Elton írt zenét a Billy Elliot musical változatához). Ez alatt a 10 év alatt a zenész és producerként tevékenykedő Matthew Vaughn között is barátság szövődött (Az Aranykörben nem véletlenül látjuk haknizni a sztárt). Vaughn (felesége, Claudia Schiffer ugyancsak producere a Rocketmannek) a Kingsman filmekben rendezte Egertont, Dexter Fletcher rendező az Eddie, a sasban dolgozott vele együtt, így már két helyről is megvolt az ajánlólevél és a színésznek nem csak az éneklés ment jól, de az átlényegülés is tökéletesre sikerült. 
Eltontól szabad kezet kaptak az alkotók, a dalok nem keletkezésük sorrendjében szólalnak meg és az egységes megjelenés érdekében némileg át vannak hangszerelve, a díszletek, jelmezek és történések a fantázia jegyében születtek újjá és nem céljuk hűen visszaadni a valóságot. Az egész sokkal inkább egy álomszerű, alkohollal, gyógyszerekkel és droggal átitatott, hihetetlen zenés kaland. 

Bár a film a fantázia szüleménye, mégis minden képkockában ott rejtőzik a valóság, mintha nem a zenész életét látnánk, hanem azt, ami ebben az időszakban a fejében járt, így elsősorban gondolatokat, álmokat, vágyakat, félelmeket.


