
A holt homoksík némán szétterül
Örök érvényű, újranézős és mindig tud újat mutatni. Ezek jellemzik a legtöbb kultuszfilmet- és sorozatot, ami erre a szériára fokozottan igaz. Vince Gilligan olyan tűpontosan tervezte meg, hogy nem elég, hogy már az első évad első percétől tudta, hogyan végzi a karaktere, ráadásul mértani pontossággal használta a karakterek fejlődési ívét, a kamerabeállításokat és a színszimbolikát is. 
Maga a felemelkedés és bukástörténet nagyon egyszerű bűnügyi szalagra van ráfűzve, ahol a műfaj klasszikus elemeit nem félnek használni apró változtatásokkal. A legjobb a narancsszimbolika, ami itt is, a Maffiózókban is megjelenik természetesen A keresztapa szellemiségében. Fontos, hogy ez a sorozat még emocionálisabban próbál meg minket Walter oldalára állítani, és ezt annyira szisztematikusan, kimérten és szinte észrevétlenül teszi, hogy az ötödik évadra már szinte minden döntésével tudunk azonosulni. 

A sorozatban kitűnnek a mellékszereplők is, leginkább Walter ellenségei. Gus Fring a legtökéletesebb főellenség, hiszen precizitása és megfontoltsága épp olyan dinamikájú, mint Walteré. A nevek egyébként beszédesek, Pinkmanét már említettük, de a főhős egyértelműen Walt Withman, amerikai költő után kapta a nevét, aminek később nagy szerepe lesz, hiszen ezáltal bukik le Hank előtt, valamint Werner Heisenberg is létezett, ő egy német fizikus volt.
A sorozat annak ellenére, hogy egy melankolikus véget ért (és azon kevesek közé tartozik, amik pont időben lettek befejezve) nagyon lélekemelő volt és kerek. Aztán nem sokkal utána jött egy spin-off sorozat a zseniális ügyvédről, Saul Goodmanről (Odenkirk) a Better Call Saul, ami méltó volt elődjéhez, valamint egy szép lezárást kapott Jesse is az El Camino című filmben.
Nagy űrt hagyott ez a sorozat, nem is kell helyette pótlékot keresni, leginkább a többszöri újranézés ajánlott, hiszen a sok említett easter egg rengeteg szép percet okozhat még bárki számára.


