
A szolgálólány esélye
A kevés pénzt a horror által sok pénzzé transzferáló Jason Blum ezúttal sem lőtt mellé, A láthatatlan ember modern feldolgozása jeleskedik a paráztatás terén.
Cecilia (Elisabeth Moss) az éjszaka közepén menekül el egy bántalmazó kapcsolatból húga (Storm Reid) segítségével, majd egy barátjánál (Aldis Hodge) húzza meg magát. Nem sokkal később arról értesül, hogy az ex öngyilkos lett, ami azonnal felkelti benne a gyanút, mert az optikában utazó, sikeres és gazdag feltalálót, Adriant (Oliver Jackson-Cohen) nem ilyen embernek ismerte meg. Adrian ráadásul örökösének őt nevezi meg, jelentős összeget hagyva rá bizonyos feltételek teljesülése mellett. Sejtése – mely szerint az egész csak átverés, a férfi él és virul – beigazolódni látszik, egyre több jel utal arra, hogy Adrian továbbra is jelen van az életében. A dologgal azonban van egy kis probléma: zaklatója egyáltalán nem látszik.


Mindezt megkapva azonban mégis van egy-két dolog, ami nem hagy nyugodni. A cselekmény annyira a lényegre koncentrál, hogy minden más a háttérbe szorul. Adrian kutatásait valószínűleg olyanok finanszírozzák (sereg, hírszerzés, magánbefektetők, részvényesek stb., na meg ott van a konkurencia és az alvilág is), akiket érzékenyen érint a halála és – talán joggal – szeretnék tudni, hogy tulajdonképpen mi is történik. Arról nem is beszélve, hogy egy ilyen munkát nem szokás csak úgy hazavinni, de ha mégis, akkor a jelszó kitalálása és a kamerák manipulálása (különösen, ha optikában utazik az illető) ne legyen már ennyire triviális. A szállásadó barát egy rendőr nyomozó, akinek a házába ki- bemászkál a láthatatlan Adrian, gyakorlatilag semmilyen óvintézkedés nem történik és később ugyanez a barát kérdezi ki Ceciliát, amikor elszabadul a pokol.
Két rettegés között rengeteg ilyesféle apróság van, ami birizgálja az ember agyát, de mindezektől (Hujbi-féle szőrszálhasogatástól) eltekintve egy kifejezetten élvezetes és modern feldolgozással van dolgunk.


