
Naiv mese hét részben
Az embert akaratlanul is eltölti valamilyen ismeretlen eredetű rajongás Hollywood aranykorára gondolva. Az álomgyár a II. világháborút követően teljes üzemre kapcsolt, futószalagon szállította le a jobb és rosszabb filmeket. Rengeteg színészlegenda ekkortájt élte fénykorát és több millióan gondoltak irigykedve az ő életükre. A „nagy álom” beteljesítése érdekében sokan próbáltak szerencsét a filmvilág fővárosában, páran befutottak, de a legtöbbjük próbálkozása kudarcba fulladt. Hollywood sosem volt híres arról, hogy csak úgy osztanák az állásajánlatokat. Bekerülni egy stúdióhoz komoly munkába kerül. Jobb esetben a kitartás és a tehetség elegendő a befutáshoz, máskor kerülőutakon, harveyweinsteineken át vezetett az út… Ezt a témát vette górcső alá a Netflix sorozata, a Hollywood, leöntve némi cukormázzal.

Ha végignézitek ezt a listát, látszik, hogy erősen küzdöttek a PC bingó kitöltésén az alkotók. És ez gyakorlatilag az alapötlete a sorozatnak: eljátszanak az ideával, mi lett volna, ha Hollywood sokkal hamarabb nyit az etnikumok, a homoszexuális vagy csak szimplán a nők felé. Vajon jobb lenne a helyzet ebben az alternatív valóságban? Némi nyitottsággal elkerülhető lett volna-e a filmeseket is erősen körbefonó metoo?

Naiv meseként kell felfogni ezt a mini-sorozatot. Noha elég meredek helyzeteket mutat be, példának okáért nem gondoltam előre, hogy az első epizód fele a férfi prostitúcióval fog foglalkozni (azt meg pláne nem, hogy a stricit fogom a sorozat végére a legjobban kedvelni), ám mégis szappanoperai konfliktus megoldásokkal él. Hiába foglalkozik fajsúlyos és máig élő problémákkal (etnikumok elfogadása, nők érvényesülése, a homoszexuálisok alapvető jogai (megfoghassák a szeretett ember a kezét az utcán), érdekes morális kérdésekkel (a tisztesség kérdése, prostitúció, özvegység és időskori szerelem, késői siker lehetősége, meg lehet-e bocsátani 10 év megcsalást vagy például mit lehet feláldozni a tehetség oltárán?), igazából minden el lesz maszatolva és rátéve egy nagy rúzsos mosoly. A Ku-Klux-Klan is bele lett kavarva néhány égő kereszttel meg bedobott ablakkal, de azonkívül semmit sem kezdtek ezzel a szállal.

Összegezve a Hollywood tökéletes habkönnyű szórakozásnak, jóllehet minden konfliktus csak egy felskiccelt rajz, az igazi forradalom nem itt zajlott le, de aki kicsit is érdeklődik az aranykor iránt, és megelégszik a talmi csillogással, az élvezni fogja. Ó, és még valami: a sorozat alkotói nem tagadták meg a címet, hiszen a befejezés pont olyan, mint amit a cím sejtet.


