
Úriemberek félgőzzel
Nincs Kingsman csúszás nélkül, de az I. világháborúból törit felelő előzményfilm 25 hónappal lett odébb pofozgatva. Eredetileg még a forgatással csúsztak meg, viszont az így keletkezett 4 év és 3 hónap pauza a franchise életében pont, hogy hasznára válhat a szériának. Akiknek már sok volt az Aranykör, ők most kaphatnak valami mást, de összességében azért érződik, hogy ezúttal kevesebb pénzből kellett gazdálkodni, ami épp annyira áll jól a mozinak, mint amennyire nem a játékidőnek.
Az Aranykör aztán akciómennyiségben még növelte is a dózist, bár az újdonság ereje elszállt és többen élték meg már túltolt menetnek, holott csupán történetileg és álleesésileg hiányzott a templomi mészárlás utódja. Amit azért valljunk be, kár is lett volna megpróbálni überelni és ezt érezni is a folytatáson, hogy nem akart egy kiemelt akciót – max zeneileg –, hanem több, egymással kb. egyenrangú őrültséget. A fogadtatás után Vaughn viszonylag gyorsan, nem egész egy év alatt próbálta összehozni a merőben más előzménysztorit (ez nem jött össze, ezért volt az első tolás), részben azért, hogy több idő maradjon Tökiék trilógiazárására, részben pedig azért, hogy új környezetben hozza vissza az első rész érdemeit azoknak, akik csalódtak a másodikban. Hogy ez sikerült-e? Részben. 
A hamisítatlan Kingsman pillanatok megvannak. A kameramozgás, a vágások és áttűnések, az a néhány akció koreográfiája mind-mind az, amiért úgy szerethettük eddig is ezt a világot. Még akkor is, ha érződik, hogy digitális jó pár kép, egy kard szemszögéből lévő vívás, egy az első rész ejtőernyős jelentéhez felérő, picit FPS-ben is mutatott kiugrás, netán a Wonder Woman senkiföldjés részét hősiességben lepipáló pillanat mindenképp érezteti velünk azt, hogy ez bizony az a franchise, ami.
Túljátszott, eltúlzott karakternek se vagyunk híján, Rhys Ifans amilyen kevés teret kapott a Nincs hazaútban, annyira lopja itt most a showt jelenlétével, mikor Raszputyin bőrében ripacskodik. Ralph Fiennes és Harris Dickinson méltó „utódelődjei” Firth-nek és Egertonnak, bár Fiennes kicsit M-es, de van lehetősége drámaibb oldalát is megmutatni, míg Dickinson nem feltétlen lesz az új Egerton. Párosuk kapcsán rendesen megidéződik az első rész egyik legnagyobb erőssége. Matthew Margeson is megtartotta a Henry Jackmannel együtt szerzett fülbemászó főtémát. De ha ennyi pozitívum van, akkor mégis min csúszott el?
Kesze-kuszán ugrálva, a sztori egy pontján ráadásul szétnyílva két főszálra, nos nem igazán hasznos időtöltés ebben a sebességben. Viszont ez önmagában nem baj, a modor mutatja mit érsz ugyebár, ez a modorosság pedig bőven minőségi, csak éppen elfért volna akár 15-20 perccel kevesebben is. Igen, ez elég paradoxul hangzik, pont most fejtettem ki, mennyire nincs idő mindenre (pláne meghalni), de sokak hiányában is meglennénk. Vaughn nem: állandó írótársa nélkül maradt. Még egy párhuzam a Tortával, az volt az egyetlen alkotása nélküle. Képregényes alapjai már az Aranykörnek se igazán voltak, ennek se sok, szóval bőven lehet szerzői darabnak nevezni, de mivel sokat átemel az alapból, mégse áll össze olyan mesterien, itt bizony Mark Millar füzetalapjai is nagy hiányok a szkripthez.
Szóval hiába akarta (és tudta) megidézni a 2015-ös robbanást, a Kezdetek minden jósága és stíluseleme ellenére is a leggyengébb a sorozatban. Szétszórtsága révén nem annyira összpontosít jól, mint tette azt mindkét elődje, függetlenül attól, hogy a második rész már sok volt-e valakinek, vagy sem. Az a szabásminta áll jól az ügynököknek, nem pedig ez. Holott érezni a kihasználatlan lehetőséget és amúgy abszolút nem egy rossz darab, szimplán a két korábbi kaland állította olyan magasra a mércét meg a fordulatszámot, hogy azokat nem sikerült tartani. Van, amit nem is akart és ez lehet hiba volt, de mindenképp jó példa arra, hogy a kevesebb néha több mondásra is akadnak kivételek.
Vaughn megmutatta a 2017-ben csalódottaknak, hogy milyen is az a kevesebb, de így egész biztosan jobban várja majd mindenki Egerton és Firth utolsó táncát. A 2 év időkiesés pont hasznára válthat egy ütős lezáráshoz nekik. Ennek ellenére egy mozis kört mindenképp megérdemelnek Fiennes-ék is.


