A CGI (Computer-Generated Imagery) alapvetően formálta át a hollywoodi filmkészítést. A technológia 1989-ben, a Mélység titka című filmben jelent meg először, hogy utána a nagyszabású látványfilmek elengedhetetlen kellékévé váljon. Napjainkban egy magára valamit is adó akciómozi csak úgy hemzseg a CGI –al tarkított képsoroktól, azonban van, hogy ez balul sül el. Mi kilenc ilyen nagyköltségvetésű alkotást gyűjtöttünk össze, amik bizonyára nem a korszakalkotó CGI használatukról maradnak emlékezetesek.
Néhány, a listán szereplő alkotás számára mentség lehet, hogy bemutatásukkor a technikai mozgástér sokkalta szűkösebb volt a készítők számára. Ám ez sem mentesíti teljesen az 1998-as Mortal Kombatot, amivel kapcsolatban pedig az egyik alapvető elvárás lenne a CGI igényes használata. Ehhez képest a dollármilliókból készülő film, látvány terén alig üti meg az ugandai akciófilmek színvonalát, ennek pedig ékes példája az epikusnak szánt végső leszámolás.
A múmia visszatér volt Dwayne Johnson első mozis szerepe, amivel a színész meg is alapozta a később leginkább a felejthető akciófilmekre korlátozódó pályafutását. Ha lehet, a film még az ő életművéből is lefelé lóg ki, amiben fontos szerepet játszik a pocsék CGI is.
A pók hálójában
A pók hálójában a listán szereplő kevés, nem klasszikus értelemben vett pocsék mozik egyike. Sőt, mivel nem is egy látványfilmről van szó, így a CGI szerepe nem különösebben hangsúlyos a filmben. Ám a készítőknek így is összejött egy arcpirítóan gyatra jelenet, ami valósággal megbélyegzi ezt az amúgy sem túl acélos thriller-drámát.
Scooby Doo – A nagy csapat
A szebb napokat is megélt bűnüldöző kutya 2002-ben kapott egy mozis feldolgozást, ami leginkább a gyermeteg látványvilágáról lehet emlékezetes. Már Scooby megjelenése is nevetségesen valószerűtlen, ám az a jelenet, ahol egyik karakter néhány pillanat erejéig szörnnyé változik, egészen elképesztő.
Ultraviola
Az Ultraviola című 2006-os sc-fi katyvasz, egy csapnivaló film, aminek megmagyarázhatatlan történeténél, csak a borzalmas CGI használata röhejesebb. Ennek ékes példázata a motoros jelenet is, ami nem igazán közelíti meg a Bourne-filmek színvonalát.
Peter Jackson King Kongja alapvetően egy klassz kis kalandfilm, aminek minősége kimagasló, főleg a listán szereplő többi alkotáséhoz képest. Igaz ez nem is csoda, hiszen a projekt olyan színészeket vonultat fel, mint Adrien Brody, Naomi Watts, vagy Jack Black. Alapvetően a látványvilággal sincs különösebb probléma, leszámítva egy jelenetet. Ott azonban elszabadul a pokol, és egy pillekönnyű, tét nélküli dinós őrület veszi kezdetét, amiben a gigalények teljesen súlytalanná válnak.
Legenda vagyok
A Will Smith nevével fémjelzett Legenda vagyok című horror-dráma sem egy különösebben ócska film, egy tipikusan egyszernézős darab. Egy fertőzés következtében New Yorkot zombikra emlékeztető lények lepik el, amiknek a történet hiába tulajdonít roppant nagy jelentőséget, hiszen megvalósításuk igencsak gyermetegre sikeredett. Kissé sem ijesztő, kezdetleges mozgáskultúrával rendelkező szörnyek ezek, amik komolyan vehetetlenné teszik a film központi motívumát.
X-Men kezdetek: Farkas
Nehéz elhinni, hogy ebből a förtelmes, ezer sebből vérző eredettörténetből jutott el Farkas karaktere a Loganig megismert formájáig. Az adamantium karmú hős első önálló filmje ugyanis nemcsak az X-men saga, hanem a Marvel stúdió egész munkásságának egyik leggyengébb terméke. Ráadásul a film látvány terén sincs a magaslaton, pedig ez egy képregényfilmtől igazán elvárható lehetne. Az akciójelenetek képtelenek megugrani a műfaj által igencsak magasra tett lécet, azonban a kegyelemdöfést mégis Logan nevetséges karmai adják meg.
Alkonyat: Hajnalhasadás – 2. rész
A Twilight-széria egy népes rajongótáborral rendelkező filmsorozat, ám az biztos, hogy gyűlölködőkben sincs hiány. Azonban hiába forrong a szembenállás, abban mindkét fél egyetért, hogy a filmnek, legyen szó a sorozat bármely epizódjáról, nem a látvány számít a legnagyobb erősségének. A pocsék CGI rengetegszer megmutatkozik a véget nem érő szériában, ám talán mégis a záróepizód babája jelentette a mélypontot.