
„Szeressük egymást gyerekek..”
Ezt is megértük. Decemberben annyi sikervárományos film érkezik, hogy a karácsonyi romkomot egy hónappal előtte le kell tudnunk. A huszonéves karácsonyi manó és a titokzatos biciklis futár londoni románcának lehetünk szemtanúi, miközben a háttérben George Michael dalai csendülnek fel. Idén a Thompson házaspár a karácsonyi vendégek. 

A szent karácsonyi áhítatban Tomnak van még egy elmaradhatatlan feladata, meg kell mutatnia a Londonban élő Kate-nek azokat a helyeket, ahol még soha nem járt, illetve azokat a dolgokat, melyeket nem vett észre, pedig minden nap arra jár (értem?), hiszen az intimitás és a nagy terek kontrasztja ugyancsak kötelező elem. A folyton nyüzsgő (ilyenkor meg különösen) metropoliszban árad a szeretet, a multikulti, a jótékonykodás, amivel tulajdonképpen nincs is baj.
A film egyetlen dologtól (fordulattól) más, mint a többi, amit nem árulok el (néhány kolléga megtette…grrr), bár a szemfülesebbek könnyen kikövetkeztethetik. Ez a rész tényleg jó és már-már majdnem egyedivé teszi. Az első gondolatom az volt kifelé jövet, hogy szívesen megnézném ezt a történetet egy kevésbé ripacs Emma Thomsponnal és Emilia Clarke helyett egy jobb színésznővel, de aztán úgy voltam vele, hogy egy karácsonyi manó szerepére ugyan ki mást castingolnék? Lényegében így is kellemesen elvoltam, igaz, a hangulat annyira nem jött át, de érthető okból a filmet nem akarták ráereszteni a decemberi blockbusterekre. Utána átmentem a lapraszerelt svéd bútorboltba és máris ajándékozhatnékom támadt.


