
Bajos csajok
Nem hiába lett kiemelve Harley Quinn a Ragadozó madarak teljes címében, ebből a film stílusa is kirajzolódik. A DC az Igazság ligája után 4 merőben más filmet csinált nem egy kaptafára és ebbe a mostani alanyunk is befér: majdnem mindent kijavítottak, amitől az Öngyilkos osztag erőtlen, s bár ezúttal se kapunk álleesős jelenetet, meg már hasonlót is láttunk, mégis picit mintha a ’80-as évek agyatlan akciófilmjeit kapnánk meg trendi, de nem mindenkinek bejövő megközelítéssel – 2 óra alatt tartva az időt!
A leadben említett „javítások” alatt több mindent értek. Az Osztag vágása és utóforgatásai híresen befolyásolták a végkimenetelt, a Ragadozó madarak viszont kezdettől egységes maradt. Az Osztag Affleck és Miller szerepeltetésével, Momoa fotójával és a Harleyhoz kiírt infóval mind flashback, mind jelen időben nagyon kapcsolódni akart az univerzumhoz, a Ragadozó madarak viszont Harley múltján (és a kivágott Jokeren) kívül csupán egy trailerben is ellőtt Bruce Wayne utalást tartalmaz és egy poénos fotóhasználatot visszautalásként. Az Osztag pofon egyszerű történetet tárt elénk: a hadarós kezdés után az egész kimerült egy küldetésben, míg a Ragadozó madarak 4-5 külön szálat kever össze-vissza időben is, akár egy Ponyvaregény vagy egy Blöff – mi több, itt is egy gyémánt az egyik kulcspont.
Margot Robbie játékán nem kellett javítani, de azzal, hogy most ő a főszereplő, még jobb, mint volt: több az ideje és lehetősége sziporkázni (hisz a sztori sem botegyszerű) és bár néhol nagyon a Deadpool ugorhat be (ő mesél, időbeli keverések, 4. falak), mégis más. Margot talán az Én, Tonya óta nem volt ennyire jó és bizony itt aztán megkapta azt a teret, amit Ryan Reynolds, aki szintén jó volt a Farkas eredetfilmben, de csak a liftes jelenetben mutathatta meg ezt. Robbie-nak annál több volt persze a lehetősége 4 éve, szóval ezúttal nincs olyan léptékű drasztikus kitörés, mint a Deadpoolnál, de mindkét szerep sokáig életképes még. Annak ellenére, hogy Ryan lassan mindenhol ugyanúgy hülyéskedik…
Itt van nekünk a Harleyval közös rajzfilmsorozatban debütált, de ezúttal már kiégett idős rendőrnőként ábrázolt Renee Montoya; az egyetlen szuperhősként megjelenített, szülei halálát indulatokkal megbosszuló Vadásznő (Mary Elizabeth Winstead is sziporkázik kevés idejében); a szuperhős anyját elvesztő, magányos énekesnő Fekete Kanári és szomszédja, az őseitől inkább menekülő 13 éves Harley rajongó zsebtolvaj, Cassandra Cain (különleges, mikor egy gyerekszínész pontosan korát játssza). Ennyi szereplőt jól lehet keverni és kifejteni, flashback is csak egy van, működnek. Pedig egyiküknek se a klasszikus, vagy legnépszerűbb változatát kapjuk, vagy ha mégis, akkor karaktervonásai mások. Fekete maszk jobbkeze, Victor Zasz viszont sokkal jobb volt a Gotham sorozatban, mint itt. Ám mivel alapvetően egy átlagos irányítóhajlamú csatlósban kimerül a figura, ő sem zavaróan lóg ki a rossz irányba.
Viszont ezzel át is tudok kötni az utolsó gondolatmenetre, ami a végső pontszámot is megadja a filmnek. Mert pontosan tudom, hogy a stílusára és a humorvilágára nem mindenki vevő és ha valaki ilyen, akkor az pár perc után kiszalad majd a világból. Ezzel persze nincs semmi gond, teljesen szubjektív, viszont eleinte még nekem is szoknom kellett a dolgot, határozottan rá kell hangolódni. Nem hangulatfilm, fogékonyság kérdése csupán. Ha ez megvan, akkor elképesztő fun, ami ránk vár és bár megint be kell hoznom a Deadpoolt, picit más: kevesebb a 4. fal, popkult szinte alig, nem is olyan véres (a káromkodás kb. megvan), szóval csak zakkantságban hasonló. Ez viszont azt okozza, hogy láttunk már jobbat korhatáron belül is. Altestiségtől cserébe nem kell félni, annál okosabb és egyedibb.
És ha ezt a Harleyt beengedjük James Gunn rendezésébe Taika Waititi mellé, az valami csodálatosan hibbant hülyeség lesz jövőre a következő Osztag filmben…


