
Az 1., 2., 3., 4., 5. és a 6. 7. 8. 9. 10. 11. rész itt >>>
A műfaj visszatérő motívumai a szegénység, a vidéki ember problémái, és a harmincas években meghatározó fasisztoid elitizmus előidézte társadalmi egyenlőtlenségek. Szintén a neorealista film kardinális témái közé tartozik a szegénység emberre gyakorolt hatásai, az ahogyan az állandósult nélkülözés fokozatosan felülírja a freudi pszichoanalitikában determinált ,,felettes én” prekoncepcióját.

Így válnak bűnözővé a Fiúk a rács mögött emberarcú karakterei és biciklitolvajjá a Biciklitolvajok megtört apukája Vittorio De Sica fajsúlyos rendezéseiben. Szintén a szegénység pszichometriáját vizsgálja Roberto Rossellini Paisá című filmje, illetve A sorompók lezárulnak, ahol egy magára hagyott öregúr sodródik az öngyilkosság szélére.
A neorealista film alkotói az ő történetükön keresztül az emberiséget századok óta foglalkoztató morális kérdéseket, a negyvenes évek Olaszországának valóságába szituálja. Munkájuk egy új, szociálisan tudatosabb alkotói szemléletet honosított meg a filmművészetben, ami a narratív hatáskeltés helyett a hétköznapok problémáit részesíti előnyben. Vezérmotívumaik, a szegénység és az átlagember kiszolgáltatottsága, pedig még számtalanszor vissza fognak köszönni a filmtörténet elkövetkező időszakában.
Legfontosabbak…
Megszállottság (1943)
Róma, nyílt város (1945)
Paisá (1946)
Biciklitolvajok (1948)
A sorompók lezárulnak (1952)
A legutóbbi rész:
Ajánljuk még ehhez a részhez:

