
Tarantino kilencedik filmje leginkább egy tisztelgés azelőtt a korszak, műfajok és filmes emberek előtt, akik őt inspirálták a pályája során. Új filmjében nem a rá hatással lévő művekből és allűrökből építkezett, leginkább ezeknek állított emléket, amivel sokakban kiválthatta azt az érzést, hogy ez nem egy tipikus „Tarantino-film”. Pedig ennél jobban nem is lehetne az, csak a maga idősödő, szentimentális módján.
A történet szerint a sztárszínész, Rick Dalton (DiCaprio) karrierje végéhez közeledik, filmekhez már nem keresik, leginkább a spagettifilmek westernjeibe vagy sorozataiba hívják be egy-egy epizódszerepre. Hű kaszkadőre, Cliff Booth pedig mindenhova követi őt, máshonnan megbízásokat már úgysem kap, így leginkább Rick asszisztenseként és látszólag barátjaként tengeti életét. Egy nap Dalton észreveszi, hogy új szomszédok érkeztek mellé a luxusövezetbe, mégpedig az aktív évei csúcsán lévő sztárrendező, Roman Polanski és gyönyörű színésznő felesége, Sharon Tate. A történet egészen 1969 augusztusáig tart, mi és hogyan történt ezen a szörnyű éjszakán, de természetesen nem a szokványos módon.

A zenei válogatás és a látványvilág viszi el a hátán a mozit és teljesen felesleges számonkérni rajta a rég bevált „tarantinos” dialógusokat, mert ezúttal teljesen máson van a lényeg. A tökös megmondó embert azért itt sem hagyta ki a rendező a sorból, Al Pacino, sztármenedzser, mint az igazság bajnoka mindig megmondja a tutit, akinek kendőzetlen igazsága azért felidézi a rendező híres védjegyét.
A nosztalgia teljesen beszív és a legváratlanabb pillanatokban ereszti el a kezünket. Így unatkozni biztos nem fogunk, de lássuk be, Tarantino felett is pörög az idő, mennyire szép, hogy egy ilyen filmmel tudja fémjelezni tiszteletét a régmúlt eszméi felé. Ha minden igaz, akkor pedig még tizedik filmként várunk tőle egy új Star Treket, ami így kimondva sokkal szürreálisabb, mint bármi. Mintha anno Ingmar Bergman rendezett volna egy Star Wars epizódot, kíváncsian várjuk.


