Már kapható a boltokban a Filmanatómia-sorozat hatodik kötete. A képregényfilm a címében hivatkozott műfajt járja körbe, a társadalomtörténeti áttekintés mellett szó esik a szuperhősfilm-képregényfilm fogalommeghatározásáról. Külön tanulmányok foglalkoznak a legismertebb, legnépszerűbb szuperhősök, Batman, Superman, és Pókember filmes megjelenéseivel. Szó esik a Marvel– és DC-moziuniverzumokról, egy önálló fejezetet kap Stan Lee életútja és hatása a képregényekre. Nem feledkeztünk meg a kisebb kiadók gondozottjairól sem (Penge, Kingsman, Kick-Ass, Sin City, Watchmen). Rajongók és laikusok számára egyaránt hasznos olvasmány.
A Marvel-moziuniverzum valószínűtlen térhódítása a képregényfilmek reneszánszát hozta el. A Disney stúdió még 2009-ben vette meg 3,96 milliárd dollárért a Marvelt, amelyben az üzlet megkötésekor 8000 olyan karaktert számoltak össze, amelyek moziban és/vagy tévében mozgathatók. Ez az akvizíció egyértelműen mutatta a stúdió előrelátó terveit, s az akkor meghökkenést kiváltó felvásárlásról kiderült, az évszázad üzlete volt. Ma a szuperhősfilmek dominálják az amerikai blockbuster készítést, s világszerte az egyik legnépszerűbb filmtípussá nőtték ki magukat. A Bosszúállók és társai majd minden bevételi rekordot megdöntöttek s olyan szinten uralják a globális filmpiacot, hogy abban a közeljövőben nem látszik változás.
A képregényfilm látszólag minden bástyát bevesz: 2019-ben a Bosszúállók: Végjáték minden idők legnagyobb bevételt elért filmjévé vált, a Fekete Párduc pedig az első szuperhősfilm és képregényfilm lett, amit legjobb film Oscar-díjra jelöltek.
Jelen tanulmánykötet arra tesz kísérletet, hogy definiálja a képregényfilmet, s megvizsgálja azokat a szempontokat, amelyek mentén egységes műfajként lehet hivatkozni rá. A kötetben a társadalomtörténeti áttekintés mellett szó esik a szuperhősfilm-képregényfilm fogalommeghatározásáról. Külön tanulmányok foglalkoznak a legismertebb, legnépszerűbb szuperhősök, Batman, Superman, és Pókember filmes megjelenéseivel. Szó esik a Marvel és DC franchise-okról, egy önálló fejezetet kap Stan Lee életútja és hatása a képregényekre. Nem feledkezünk meg a kisebb kiadók gondozottjairól sem (Penge, Kingsman, Kick-Ass, Sin City, Watchmen).A képregényfilm a Filmanatómia-sorozat korábbi könyveihez hasonlóan ezúttal is értő közönség és a műkedvelő laikus számára egyaránt olvasmányos és szórakoztató formában, számtalan ismert filmpélda segítségével kívánja bemutatni és a nézőhöz/olvasóhoz közelebb hozni az egyik legnépszerűbb, legismertebb műfajt.
A Filmanatómia-sorozat elsődleges célja, hogy olvasmányos, laikusok számára is élvezhető műfajelemző és filmtörténeti kalauzként szolgáljon a tömegfilmek rengetegében, miközben szakmai, tudományos mélysége révén oktatási segédanyagként is forgatható legyen a közép- és felsőfokú oktatás filmes képzéseiben.
A kötet szerzői gyakorló, jegyzett filmkritikusok, filmes szakértők, egyetemi oktatók, közöttük egyaránt megtalálhatók a Filmvilág filmművészeti folyóirat szerzői, valamint a felsőoktatásban dolgozó professzorok.
A kötet szerzői:
– Barát Kornélia, filmkritikus, a Magyar Olimpiai Bizottság Kommunikációs osztályának munkatársa
– Birkás Péter, filmkritikus, a 24.hu Tech és Tudomány rovatának vezetője
– Farkas Viktor, filmkritikus
– Gábor Bence, filmkritikus
– Huber Zoltán, filmkritikus, a Filmvilág filmművészeti folyóirat és a lap blogjának állandó szerzője
– Dr. Kárpáti György, a Pázmány Peter Katolikus Egyetem habilitált egyetemi adjunktusa, a Filmanatómia-sorozat szerkesztője
– Szalóki László filmesztéta, a pécsi Film-Virage Kulturális Egyesület tagja
A képregényfilm a nagy könyvesbolt hálózatokban és alternatív terjesztőhelyeken egyaránt kapható 3490,- forintos áron.
A filmvetítésekkel egybekötött rendhagyó könyvbemutatóra a szerzők jelenlétében és közreműködésével, március 12-én, csütörtökön 18 órai kezdettel kerül sor az Art+ Cinemában (1073, Budapest, Erzsébet körút 39.), amelyen A képregényfilm könyv kedvezményes áron vásárolható meg.
A kötet emellett akciós ajánlatban kapható lesz a március 15-i 43. KépregényBörzén is.