
Menj el a Marsra… menj el a…
Az egykori DVD-postázó kis cégből a Filmuniverzum Urának címére törő, gigásszá nőtt Netflix az elmúlt időszakban bőven ontotta magából a science fiction zsáner különböző alkotásait, ám a sci-fivel kevert, sztárokkal megpakolt akcióik – A halhatatlan gárda, Project Power, Halálos harcmező – mind felemásra sikeredtek, sőt, a rendezőként szebb napokat is megélt George Clooney űrhajós drámáját, Az éjféli égboltot is elnyelte a világért aggódó, végtelen szomorúság. Na, de majd most, amikor a cél nem más, mint a Vörös Bolygó!
Joe Penna rendező – és írótársa, Ryan Morrison – három éve Mads Mikkelsent tette jégre a kellemesen izgalmasra sikeredett Sarkvidékben, idén pedig piros N-rakétával a csillagos égbe lőtték ki magukat, hogy egy hosszúra tervezett Mars-utazáson űrhajósokat keverjenek halálos veszedelembe. De vajon acélfalak közé zárt feszült kamaradrámát vagy csak súlytalanul lebegő, moralizáló szenvedést szabadítottak az SF-kedvelő emberiségre?
Minden az előre megtervezett csillagösvényen halad, ám a legénység nem várt módon négyfősre bővül: egy szerencsétlen baleset következtében ugyanis a fedélzeten ragad Michael Adams (Shamier Anderson – Wynonna Earp, Góliát) fedélzeti mérnök. Így a gondos precizitással kidolgozott expedíció szinte azonnal összeomlik, mivel kiderül: a hajó oxigénellátása megsérült, így a plusz egy utassal kibővült csapatnak esélye sincs arra, hogy élve eljussanak a Marsra. Persze, az űrhajósok nem könnyen törődnek bele a látszólag elkerülhetetlenbe és lehetőségeikhez mérten mindent megtesznek a túlélés érdekében…

A különleges start után azonban hiába az alapkonfliktus – a Földön egyébként a létszámellenőrzésnél nem tűnt fel az egy fő mínusz? –, a történet dinamikája valahogy elveszik. A probléma adott, a szereplők találnak is rá megoldásokat, ám sem az algás oxigéntermelés, sem pedig a plusz oxigénpalackok beszerzése nem új ötlet egy űrutazásos filmben.
A színészek jól játszanak, ám kisebb morális konfliktusokon túl nem kell összetett, nagy alakításokat hozniuk. Az utolsó félóra valódi feszültségét leszámítva egyedül akkor csillan fel az izgalom reménye, amikor előkerül a vészhelyzetre bekészített méreginjekció. Ám a karakterek annyira jók, tisztalelkűek és együttműködőek, hogy – ahogy annak valódi, hús-vér gyarló emberi környezetben történnie kellene – a klikkesedés, trükközés, hazudozás, az egymás ellen fordulás, (urambocsá!!), a valódi összetűzés, gyilkosság és annak erkölcsi következményei elmaradnak. Pedig a csaknem két órás filmidőbe ennek megalapozása, kibontása, a konfliktusok elmélyítése bőven belefért volna.
E nélkül azonban sajnos kapunk egy kihűlt, néha a súlytalanságban lebegő, látványos díszletek közé szorított, többször látott panelokból összeálló és ezekkel együtt a színészi tehetséget pazarló, valódi tét nélküli űrdrámát, amiben még a kötelező napvihar is csak megkésve érkezik…
A távoli Föld bajai: a gigászi Netflix-űrben senki sem látja, ha unatkozol…


