
Good Feel Hunting
Geza kocsmája! Bár George Clooney legutóbbi rendezései sem kritikailag, sem üzletileg nem álltak erős lábakon, azért a remény még élt, hogy a kávézós direktor idővel egy újabb minőségi filmet tesz lesz a pultra. Újra össze is cimbizett Ben Affleckkel – Az Argó-akcióval Oscart hoztak el –, hogy az élet nagy dolgairól némi kocsmai könyökléssel elmélkedjenek. Vajon újabb pezsgős koccintás lesz a vége?
Köztudomású dolog, hogy aki filmkritika írására adja a fejét, az sosem akart valódi filmkritikus lenni! Jobb esetben jövőbeli forgatókönyvíróként, rendezőként, producerként képzeli el az életét. Zseniális szkriptekkel teli fiókja aztán vagy kiürül és máris révbe ért vagy rosszabb esetben csak tovább gyűlnek a sztorik – és… maradnak a filmkritikák! De vajon miért kezd el bárki is írni? Vagy miért ragad ecsetet a kezébe vagy miért kopácsol le mázsányi törmeléket egy formátlan kőtömbről, hogy valami szépet és fontosat mutasson másoknak? Tudja valaki a választ?


Az Iskola a pult mentén főhőse elsőre ugyan elérhetetlennek tűnő célokat üldöz – törődő apa, szerelem, írói karrier: vajon melyik valósul meg? –, ám ez a kellemes kis feelgood film – bár a háttérben látjuk-érezzük a meg nem valósult álmok terhét – egy pillanatig sem tűnik erőltetettnek, görcsösnek, szájbarágósnak.
Kicsivel több kocsmai okosság, Ben Affleck és Christopher Lloyd – és bármilyen divatos politikai felhang nélkül is Clooney mozija az év egyik legmeghatározóbb, Oscart érő mozija lehetett volna – e sorok írásakor ugyan még nincsen hivatalos lista, de Ben akár oda is érhet a jelölő ceremóniára. Mivel a film felénél a felsoroltak kissé a pult takarásába csúsznak, így „csupán” egy remek, szeretnivaló és közvetve a mobilfüggő korunknak is üzenő, vicces felnőtté válási történet kerekedett belőle. Olvassatok könyveket! Bumm! Ennyi! Férfitudomány!


