
Rémálomgyár
A Harvey Weinsten-ügy sokak számára ismert és talán az egészet felgöngyölítő, Pulizter-díjas díjas újságírónők személye is. Ez a film elsősorban az ő történetük és azt meséli el, hogyan sikerült szóra bírniuk az áldozatokat, hogyan tudtak egyszerre azonosulni és távolságot tartani, ami ehhez a szakmához nélkülözhetetlen, ha az ember őszintén, meggyőzően és jól akarja csinálni. Az Azt mondta egy nehéz alkotás, de az idei év egyik legjobbja. 




Az Azt mondta tulajdonképpen egy óda az oknyomozó újságíráshoz. Megmutatja, hogyan kell ezt jól, tisztességesen és empatikusan csinálni, egyben rámutat az újságírók munkájának fontosságára, a média hatalmára és társadalmi felelősségre (érdemes összevetni A korona most futó évadának manipulatív Diana interjújával). Két olyan nőt ismerhetünk meg belőle, akik családjuk, kollégáik és egymás támogatásával egy bevehetetlennek hitt erődöt ostromoltak, majd sereget toborozva romboltak porig. Nem a becsvágy, hanem a nőtársaik iránt érzett felelősség vezérelte őket és olyan készségek birtokában vetették bele magukat a munkába, melyeknek csak egy része tanulható: mindketten született újságírók. Mulligan és Kazan nagyszerűek, a színészi játék mellett a film másik nagy erénye, hogy válaszokat ad az olyan kérdésekre, mint a „Minek ment oda?” és hasonlók, vagyis az áldozathibáztatás témáját is alaposan körül járja, amiből talán mindenki megérti, hogy akkor és ott, ki miért döntött úgy, ahogy.


