
A Star Wars–franchise megmentője
Amikor már az összes lehetséges bőrt lehúzták szeretett űreposzunkról, a prequel és sequel trilógiák után önálló filmeket csináltak, valamint megszületett az animációs sorozat is, szkeptikusan álltunk az új Mandalorianhoz, ami szintén nem rugaszkodott el a jól ismert korszaktól. Be kell valljam, ennél nagyobb pozitív csalódás nem is érhetett volna, hiszen a sorozat úgy volt képes az SW szellemiségét felidézni, hogy kicsit sem lett erőltetett, ami egyik új, filmfolytatásról sem mondható el.



A mítoszteremtés volt a fő tematika erre az évadra, hiszen a mandalóri kultúra, eszmeiség és tradíciók is helyet kaptak az elbeszélésben, valamint megtudtuk, hogy Yoda fajából mások is vannak. Nagyon kellett ez a sorozat ahhoz, hogy leemelje a Star Warst az egekig felemelt piedesztálról és újra egy egyszerű mesévé varázsolja, amilyen az eredeti trilógia is volt. Ehhez pedig a sorozat kiemelkedő filmzenéje is hozzájárul, amit egy svéd zeneszerzőnek, Ludwig Göranssonnak köszönhetünk, valamint a végefőcím alatti grafikák is mutatják, mennyire materiális és megfogható próbál lenni ez az egész. Ezt mi sem mutatja jobban, hogy a Baby Yoda figurája nem animációval készült, hanem egy animatronikus bábot készítettek a megformálására, ami még közelebb hozza a nosztalgiához. A 2. évadot már berendelték, nagyon várjuk a folytatást.


