
Apa férfi, anya nő, együtt lenni jó
A Hatalmas kis hazugságok kitalálója látszólag ugyanazt akarja eladni nekünk, de aztán mégsem. A csúnya gyilkosság számos kérdést felvet, a legfontosabb talán az, hogy a gazdagok tényleg mindig megússzák?
A klinikai szakpszichológus, terapeuta Grace (Nicole Kidman) és a gyermek onkológus Jonathan Fraser (Hugh Grant) a manhattani felső tízezer átlagos életét élik. Anyu analizál, apu gyerekeket gyógyít, fiúk Henry (Noah Jupe) puccos magánsuliba jár, a nagypapa (Donald Sutherland) pedig indokolatlanul nagy belmagasságú lakásban él és sofőrös Maybach furikázza mindenhova. Mikor az egyik szülőt, Elena Alvest (Matilda De Angelis) brutálisan meggyilkolják, Jonathanra terelődik a gyanú, ám a nyomozás és tárgyalás során az elkövetői cím többször gazdát cserél.


A casting során igyekeztek a főbb szerepekre nagy neveket találni, de hogy ez működik-e, már más kérdés. Hugh Grant a legnagyobb sikerei óta folyamatosan jelen van, hiszen minden évben leforgat néhány filmet vagy sorozatot, de ezek valahogy mégsem hozták meg számára az érettséget, a rutint. Színészi eszköztára szegényes, ahol a korosodó színész csibészes mosolyára van szükség, ott még működik, de egy ilyen széles érzelmi skálán mozgó karakterhez sajnos kevés, éppen vele szemben a legnagyobb elvárás, hogy összetett és bonyolult legyen. Ezek a hiányosságok különösen azoknál a jeleneteknél mutatkoznak meg, ahol Donald Sutherland vagy Noah Jupe a partnerei. 
Edgar Ramirez nagy kedvencem, de ezúttal úgy csináltak belőle kulcsfigurát, hogy sajnos még ő maga sem tud róla és a vérben úszó szemeit forgató Ismael Cruz Cordova is erősebb jelenlétet érdemelt volna, így leginkább a forgatás alatt közösen lőtt Insta képeik miatt fogok emlékezni rájuk.
A Grace barátnőjét alakító tehetséges és helyes Lily Rabe fontos szereplő, mégis amiatt nem tudom kitörölni az agyamból, mert olyan külsőt kölcsönöztek neki, mintha valamelyik Wayans lenne fehérré sminkelve (sajnos volt már rá példa a filmtörténelemben). Az olasz Matilda de Angelis a játékidő túlnyomó részében halott, de amikor él, akkor nagyon is, rajta kívül a fiát alakító Edan Alexander (ő volt Alan Harper és Walden Schmidt örökbefogadott gyereke), valamint az ügyvédnőt megformáló Noma Dumezweni és ellenfele, az ügyésznőt játszó dán Sofie Gråbøl alakításai maradtak meg bennem.
A sorozat egyáltalán nem rossz, de lehetett volna sokkal jobb is más arányokkal, hangsúlyokkal. Legszebb öröm a káröröm és bizony mi másért ülne le az ember egy olyan sorozat elé, ahol gazdagokat citálnak bíróság elé és teregetik ki a szennyesüket. Ha még feszültséget és drámát is kapunk mellé, meg egy nagy adag képmutatást, máris működik a dolog.


