
„Víziszony”
A legamerikaibb német rendező ezúttal a csendes-óceáni hadszíntér sorsfordító ütközetét filmesítette meg szinte fillérekből, melynek eredményeként a Midway megosztóra sikerült, de az sem kizárt, hogy a többség – amelyik természetesen sosem ad a kritikákra – azonnal leírja.
Mi áll rendelkezésre, ha egy rendező úgy dönt, filmet készít a Midway-szigeteki csatáról? Hát a levegő, meg a víz. Működőképes korhű haditechnika nem nagyon van, már csak azért sem, mert ami a vízen úszott, az elsüllyedt vagy azóta szétbontották, ami pedig a levegőben repült, az lezuhant, ha meg nem, akkor különböző múzeumok és alapítványok féltve őrzött kincsét képezi, rendszerint statikus állapotban, kiállítási darabként. Marad tehát néhány teherautó és dzsip, na meg a CGI, amihez sok pénz kell, de van úgy, hogy az sincs. Ez általában meg is látszik a végeredményen, Jon Favreau elégedetten dőlhet hátra, a Midway ezen a téren nem rúg labdába olyan – fotorealisztikus – filmekkel, mint A dzsungel könyve vagy Az oroszlánkirály. 


Hogy miért pont ezek az emberek és ezek a momentumok lettek kiemelve és miért pont így, azon persze lehetne vitatkozni, de a Midway egyértelműen arról szól, amire a címe is utal. Hogy kik fogják jobban utálni, azok, akik Emmerichtől pont ilyen háborús filmet vártak vagy azok, akik egyáltalán nem ilyet, majd kiderül, én minden esetre elég jól szórakoztam bő két órán keresztül.


