
Gyilkos sorozat
Egy szépreményű focista kicsit messzebb nyújtózkodik, mint ameddig a takarója ér, és hamar a börtönben találja magát. Vádalkut köt, előbb szabadulhat, ha egy pszichopata sorozatgyilkosból beismerő vallomást szed ki, de közben a saját életével játszik és senkihez sem fordulhat segítségért. A Fekete madár elég rendesen hazavágja az ember lelkét, de igenis szükség van az ilyen erős és sokkoló alkotásokra, mert az élet sem csupa móka és kacagás.
Fiatal lányok tűnnek el nyomtalanul, mígnem az egyikük holtesttét megtalálják. A nyomok Larry Hallhoz, a kissé együgyű és magának való sráchoz vezetnek, ám a tetteivel állandóan hencegő alakot senki nem veszi komolyan és rendre elengedik. Akad azonban egy nyomozó, aki szerint valóban ő áll a gyilkosságok mögött és hatalmas elánnal veti magát bele az ügybe. Brian Millert (Greg Kinnear) nem szívesen látják kollégái, hiszen az ő munkájukat illeti kritikával, amikor Hall bűnösségét hangoztatja. Őt azonban ez egy cseppet sem érdekli és sikerül is egy gyilkosságot a nyakába varrnia. A furcsa fazon így rács mögé kerül, ám ügyvédje kétségbe vonja az eljárás jogszerűségét, ezért félő, hogy hamarosan ismét szabadon garázdálkodhat. Nincs mit tenni, valahogy rá kell bírni őt, hogy a többi gyilkosságot is beismerje.
Egy Taron Egerton portré írása közben futottam bele ebbe a sorozatba. Ugyan tavalyi, de hátha akad még olyan, aki nem látta, esetleg hezitál rajta, nekik bátran merem ajánlani. Ritka az olyan, hogy egy ennyire erős téma a képernyő elé szegez, de képtelen voltam félbehagyni, annyira érdekelt a végkifejlet. Igaz történetről van szó és mint ilyen, fél pillanat alatt kikereshető a neten, de engem az érdekelt, hogyan sikerült mindezt feldolgozni és visszaadni egy tévésorozat által. A sztorit Dennis Lehane vette kezelésbe, aki a Titokzatos folyó, a Drót, a Viharsziget, a Gengszterkorzó, A kívülálló és még néhány olyan alkotás kiagyalója, melyek mind azt bizonyítják, hogy a bűn bemutatásában nagyon erős és nem ismer tréfát.

A cselekményszálak kezelése egy picit zavaró, mert bizonyos szereplők hosszabb-rövidebb időre eltűnnek, mikor szükség lenne rájuk és sokszor azt sem érezzük, hogy napok vagy hetek teltek-e el az előző történések óta. Elveszik az időérzék, de talán ezzel is a börtönlétet akarták még közelebb hozni hozzánk, ki tudja. Mindent összevetve azonban a Fekete madár egy nagyon erős sorozat, de kell hozzá egy hatalmas adag lelkierő, mert úgy beszélnek benne emberek megöléséről, mint a csekkek befizetéséről vagy a kenyér megvajazásáról. Egyszerre lebilincselő és nyomasztó, mint a hasonló témájú alkotások. A sorozatokat ritkán vállaló Egerton producerként is jelen van, szereplése pedig BAFTA- és Golden Globe-jelölést hozott számára, utóbbit Hauser meg is nyerte.


